Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Wiel Booden - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Wiel Booden - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Wiel

Blijf op de hoogte en volg Wiel

26 Februari 2014 | Thailand, Bangkok

De tweede dag in Bangkok. We hebben geslapen tot de wekker. Nog een beetje moe zitten we aan het ontbijt. We konden eieren laten bakken, er is wit en bruin brood met jam, of ham. Ook broodjes zijn verkrijgbaar. Verder worstjes, pancakes, rijst, gekookte groente en ook muesli met rozijnen. Voor ons wel genoeg. Na het ontbijt gaat het met de bus van het openbaar vervoer naar China Town. Een heel groot district in Bangkok. De wandeling voert ons dwars erdoorheen. Daarna nemen we de volgende bus naar de grote tempel van de Emerald Buddha. Hier noemen ze een tempel een wat. Ik denk dat we er nog veel zullen zien tijdens ons verblijf hier. Binnen mogen we niet filmen of fotograferen. De tempel zelf is een en al glitter. Na de wat nemen we de bus naar een restaurant waar we gaan lunchen. Dit smaakte al beter dan gisteren. Met twee grote personenbusjes rijden we van hieruit naar het hotel waar we vrij hebben tot de avond. In het zwembad op de 5e verdieping rusten we wat uit en koelen we wat af want het is best wel lekker warm hier. In de avond gaan we met de busjes naar de hoogste toren van de stad en ook van Thailand, 309 meter om precies te zijn. op de 83e verdieping kun je de stad van boven zien en op de 77e verdieping hebben we diner. Heel lekker eten hier. Als de avond is gevallen gaan we nog even naar boven om Bangkok bij nacht te bekijken waarna we naar het hotel teruggaan. Een slaapmutsje in de lobby en dan naar bed want morgenvroeg moeten we alweer vroeg op voor het volgende onderdeel.

• 27 Februari 2014 - 13:29

Giel E Marlou:

Hallo rijstekorreltjes, het reis verslag is heel leuk, ik kijk er steeds naar uit. Jullie zien er wel nog een beetje moe uit, maar dat moet je er voor over hebben om zoveel moois te zien. Is de groep ook leuk, en t weer een beetje vol te houden? Nog heel veel plezier, grtjs Giel en Marlou. Zal volgende week ook wat foto's van ons sturen haha,

• 27 Februari 2014 - 13:57

Wiel:

He rijstekorreltjes, zoals jullie weten heb ik steeds het goed weer pakket erbij gekocht. Dus dat komt wel goed. De groep van 28 personen is heel leuk. De jongste is rond de 49, de gids in Bangkok de oudste met 70! Hij spreekt goed Engels. De reisleider is ook in orde.
    De jetlag zijn we bijna kwijt. En moe wordt je altijd op zo'n rondreis. De tempels zijn van het bling bling gehalte dat vele malen hoger is als in China.

Tags: Bangkok