Sukothay - Chiang Rai - Gouden driehoek - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Wiel Booden - WaarBenJij.nu Sukothay - Chiang Rai - Gouden driehoek - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Wiel Booden - WaarBenJij.nu

Sukothay - Chiang Rai - Gouden driehoek

Door: Wiel

Blijf op de hoogte en volg Wiel

03 Maart 2014 | Thailand, Chiang Rai

Zondag 2 maart 2014
Vandaag gaan we na het ontbijt naar het “Sukothai historical park”, hier staan de overblijfselen van wat eens een de Koninklijke stad was. De meeste belangrijke ruïnes liggen in dit deel. Verder zie je verspreid door de stad overal ruïnes staan. Omdat dit gedeelte zo groot is gaan we erdoorheen met de fiets. Verder gaan we met de bus en rond het middaguur stoppen we bij een groot restaurant waar we de lunch gaan gebruiken. Hier is ook nog een bruiloft aan de gang. De volgende stop is het hotel in Chiang rai waar we om 4 uur aankomen. Het complex bestaat uit een hoofdgebouw en een groot zwembad met daaromheen allemaal huisjes. Hierin bevinden zich onze kamers. Het water is heerlijk verfrissend en de zon staat nog een tijdje aan de hemel. Na het eten zitten we nog gezellig samen op het terras, terwijl het live orkest probeert om de stemming erin te houden. Enige nadeel zijn de muggen die er in overvloed zijn. Niet erg verwonderlijk omdat het hotel in een grote poel staat en rondom het hotel allemaal rijstvelden liggen.

Maandag 3 maart 2014
We kunnen vandaag een half uurtje langer slapen. We gaan na het ontbijt naar de bergstammen waar de zogenaamde Longnecks leven. Hier doen de vrouwen ringen om de nek zodat de nek langer gaat lijken. Dit begint vanaf hun 6e of 7e levensjaar en elke 5 jaar komen er ringen bij. Dit gaat zo door tot hun 46e . Verder gaat het richting de grens waar we een markt bezoeken. Hier kun je dingen kopen die je normaal niet kunt kopen in Thailand waaronder bijvoorbeeld “merkbrillen”, “dure horloges” etc. Kleding is er goedkoop, wat te denken van 100 Bath voor een t-shirt (€ 2,50). Hier moet je ook handelen over de prijs, anders betaal je teveel. We rijden verder richting de “gouden driehoek” waar we eerst lunchen en daarna op de boot stappen. We varen een stuk de rivier op richting Birma en daarna de andere kant op richting Laos. Hier gaan we aan wal om weer een markt te bezoeken. Hier kun je goedkoop tasjes kopen, alcoholhoudende dranken en sigaretten. Met de boot gaan we weer terug naar thailand en met de bus weer terug naar het hotel. We eten al om 6 uur zodat we daarna nog tijd over hebben om de nachtmarkt in Chiang Rai te bezoeken. Het hoogtepunt was de douche die ik kreeg van twee glazen rode wijn omdat de serveerster een beetje onhandig was achter me. Door de warmte droogde dat snel op. Terug in het hotel konden we weer genieten van onze nachtrust, want morgen is het weer vroeg op en gaan we richting Chiang Mai.